Monday, May 28, 2012

MENGAPA ORANG UMNGOK HINA DIRI SENDIRI?

Anda tengok sendiri betapa seronoknya orang UMNGOK hina diri sendiri di bawah ini dan apa komen orang ramai terhadapnya.

Tembelang Terdedah: Restoran Sekinchan Ikan Bakar Dilelong.




Hermm.. kena lelong ye? Ini baru lagi tau. Lihat tarikh yang dicatatkan melalui notis lelongan awam di atas. 31 Mei 2012.

Maksudnya bakal di lelong bukan telah di lelong. Barang2 dalam restoran sekinchan ikan bakar ini di lelong sebab nak mendapatkan wang tunai sebanyak RM31,000.

Kenapa nak dapatkan rm31,000? Mestilah sebab nak bayar hutang. Sebab tue larh di lelong. Kalau ada duit nak bayar hutang takdelah kena lelong.

Tapi pelik juga kenapa pula Datok Jamal boleh senang hati masuk tv, berdemo kutip duit orang sana sini sehingga mencecah beberapa ribu, lepas tue siap cakap nak tawarkan hadiah kereta mewah yang berharga ratusan ribu kepada pengLIKE facebook page tetapi hutang RM31,000 tak boleh nak bayar pula? -sozcyili


Restoran Ikan bakar Sekinchan, M Avenue, Segambut


Bersih 4.0 tawar hadiah kereta Lamborghini, BMW

KUALA LUMPUR 23 Mei - Penganjur Bersih 4.0 menawarkan hadiah dua buah kereta mewah bernilai kira-kira RM2 juta melalui kempen 'Bersih 4.0 Cintakan Keamanan'.

Pengerusi Majlis Bertindak Peniaga-Peniaga Kuala Lumpur, Datuk Jamal Md. Yunus berkata, sebuah Lamborghini Gallardo dan BMW 530 bakal menjadi hadiah cabutan bertuah di laman peminat Facebook Bersih 4.0 yang akan dilancarkan tidak lama lagi.

"Kita tawarkan sebuah kereta BMW bernilai RM220,000 untuk seorang pemenang bertuah apabila laman ini mencecah 150,000 pengikut.

"Kemuncak hadiah adalah sebuah Lamborghini yang akan dicabut sebagai hadiah utama apabila pengikut mencapai sejuta orang," katanya kepada pemberita di Restoran Sekinchan di sini hari ini.

Jamal berkata, hadiah akan ditawarkan kepada pengguna Facebook yang berbelanja di mana-mana Restoran Sekinchan dengan mengemukakan bukti pembelian di laman berkenaan.

Beliau yang juga pemilik rangkaian restoran itu berkata, hadiah tersebut disediakan sebagai usaha memupuk dan mendapatkan sokongan warga Kuala Lumpur untuk menjadikan bandar raya itu bebas daripada perhimpunan haram dan rusuhan.

"Kita akan buka sebuah laman pengikut Bersih 4.0 di Facebook dan menyeru orang ramai supaya menyertai kempen 'Cintakan Keamanan' sebagai bantahan kepada Bersih yang satu lagi.

"Melalui usaha ini, kita berharap Bersih 4.0 akan menjadi penutup kepada perhimpunan Bersih yang menjadikan Kuala Lumpur huru-hara," katanya.

Sementara itu, Jamal memberitahu, pihaknya akan meneruskan perhimpunan peniaga dan penjaja di kediaman Pengerusi Bersih 3.0, Datuk S. Ambiga walaupun pihaknya tidak mendapat kebenaran daripada Datuk Bandar Kuala Lumpur, Tan Sri Ahmad Fuad Ismail.

"Pasar malam di Jalan Setiakasih 1 akan diteruskan sebagai protes terhadap pihak yang bertanggungjawab terhadap kerugian para peniaga dan penjaja pada hari perhimpunan Bersih.

"Kami golongan peniaga dan penjaja yang tidak tahu undang-undang akan berniaga walaupun petak niaga yang dicat sebelum ini sudah dipadam Dewan Bandaraya Kuala Lumpur," katanya.

Jamal turut menangkis tohmahan yang mengaitkan pihaknya sebagai alat kepada parti-parti tertentu.

"Apa yang kita lakukan bukan untuk bermusuh dengan mana-mana pihak kerana kami bebas daripada pengaruh parti politik.

"Ini adalah tindakan susulan kerana pada Bersih 1.0 ramai yang masih bersabar, Bersih 2.0 mereka mula marah dan baru-baru ini Bersih 3.0 ramai yang hilang sabar," katanya.

Jamal berkata, pasar malam yang akan diadakan pada Khamis dan Jumaat ini turut mendapat sokongan daripada 70 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan persatuan penduduk.
-utuseks


Ulasan GB

Maka hukum kebenaran dan keadilan pun berlakulah untuk mendedahkan apa yang benar apa yang palsu.

Ketara sangat kaki kelentong, nak tawar lamborghinilah, BMWlah dan berbagai-bagai lagi sedangkan rupa-rupanya Restoran Sekinchan sudah kena lelong.

Halo...
Tembelang sudah pecah lagi mahu temberang kah?

8 comments:

XUMNO said...
Patutlah dia auta buat kutipan facebook. Rupa2nya nak bayar hutang.Kesian yang dah kantoi percaya pada penyangak macam ni.
drac said...
sebelum restoran kena tapau, kaut laa apa2 yg patut :)
Abu Syaukah Filmanzil said...
Elok kalau kita beli tu bro...buat pusat media ke ape ke...
Waris said...
Berlagak dengan lamborghini, RM35 ribu tak leh nak bayar. Pengikut pulak BANGANG + BONGOK.

Entah2 lamborghini pun gantung tak bayar bank.

Baik aku pakai kereta buruk tak ada hutang. Lagi best...

Umno dan pengikut... LOW CLASS!!!

Serupa zul nordin dan hasan ali jugak. Pinjam duit tak nak bayar.

LOW CLASS!!!
Anonymous said...
Budaya penjilat UMNO diKawasan aku AJK UMNO Bahagian minta duit dari ketua bahagian nak tolong jelaskan bil letrik dan ayior dirumahnya,nasib baik ketua bahagian ada duit peruntukan parlimen,yang disalah salur kekantung UMNO.Maka pencacai dan barua-barua seperti ini akan terus bergantungan dan menyokong BOSSnya demi kelansungan hidup.Jika BN hilang kuasa maka banyaklah yang akan bengrap dan mengisi borang PPRT dan JKM atau merayau-rayau dan merapu ditepi jalan.Belum jatuh pun dah nampak bibit kemusnahan mental golongan ini.Tahun 2013 banyaklah gudang-gudang simpanan kereta dipenuhi keta-keta mewah puak-puak nie yang gagal menjelaskan ansuran.
Anonymous said...
bukan ape...may be dia janji kalau berjaya capai misi ,mungkin bala tu lepas lah...dia bodek 'somebody' to cover lah tu...terkantoi jugek mamat bahlol ni...buat malu jer...
Anonymous said...
Nak bayar hutang sape tu? Peraih ikan ke atau pencacai-pencacai yang buat demo tempoh hari.
Anonymous said...
Penipu rupanya ahli UMNO ni.

1 comment:

  1. usah percaya pada parti pakatan rakyat..DAP, PAS PKR adalah pemusnah bangsa melayu..jangann bagi undi kat dema ..boikot PR..undi UMNO dan BN sahaja.

    ReplyDelete