Saturday, September 8, 2012

DR. M MENUNGGU KERUNTUHAN UMNO/BN

Kata Dr. M, "Rakyat tak berpeluang memilih BN kembali, jika PR Berkuasa."

Demikianlah yang tersurat. Apakah yang tersirat? Dr. M mengugut rakyat memilih UMNO/BN lagi untuk PRU akan datang. Mengapa dia perlu mengugut? Sudah pasti dia melihat sokongan terhadap gabungan parti yang pernah dipimpinnya selama 22 tahun itu semakin berkurangan dari hari ke hari. Apakah sandarannya? Dia pernah berkata, "Najib mewarisi sebuah kerajaan yang lemah. Apa-apa saja yang dilakukannya tidak mencukupi untuk mengembalikan kekuatan. Dia akan senantiasa dikritik." Pernyataan ini bukan sahaja menghentam Pak Lah malahan juga mengherdik Najib. Sudah terang lagi bersuluh, dia sedang gelabah sekarang ini. Kegelabahan itulah yang menyebabkan dia meracau.

Betulkah rakyat tidak berpeluang lagi memilih BN kembali jika PR berkuasa ?


Kita perlu menyelami hakikat yang sedang berlaku pada masa ini. PR menguasai Kedah, Pulau Pinang, Selangor, dan Kelantan. Pentadbiran negeri-negeri ini menerima pujian demi pujian daripada Ketua Audit Negara. Tidak ada sesiapa pun pemimpin dari negeri-negeri ini yang dihukum kerana rasuah. Kesemuanya mampu membayar balik hutang kepada Kerajaan Persekutuan. Kesemuanya mampu menambah hasil negeri. Kesemuanya mampu menyalurkan kebajikan kepada rakyat tanpa mengira kaum, warna kulit, dan agama. Kesemuanya berusaha keras menyalurkan kekayaan negeri kepada rakyat. Perlu diingat bahawa kemampuan tersebut terhasil dalam situasi kerajaan negeri dinafikan hak mereka menurut konsep federalisme.


Lojiknya PR akan berbuat lebih baik daripada itu jika menguasai Putrajaya. Mengapa demikian? Wang negara akan menjadi lebih berganda kerana rasuah berkurangan, ketirisan dapat diminimumkan, penyalahgunaan kuasa disekat, hutang negara dikurangkan melalui perbelanjaan berhemah dan jimat cermat, serta pembanterasan penggubahan wang haram. Inilah "hantu" yang bergentayangan di negara kita ketika ini.


Pertambahan pendapat negara akan dipulangkan kepada rakyat melalui pendidikan percuma, penghapusan tol, penurunan harga minyak serta kereta, dan sebagainya. Apabila rakyat dilimpahi kebahagiaan, tidak mungkin mereka berpaling kepada UMNO/BN lagi. Inilah yang menjadi mimpi ngeri Dr. M dan UMNO/BN. Tunggulah saat mereka dikuburkan. Ketika itu, UMNO/BN akan hilang segala-galanya.

No comments:

Post a Comment