Wednesday, February 29, 2012

PADAN MUKA PAK HASAN TUBUH BERJALUR TIGA

VERSI 1

Ceramah Hassan Ali Mula Lengang..

Gambar di atas adalah kehadiran ceramah Hasan Ali di Kampung Melayu Subang malam tadi (28 Feb). Memang pada mula Hasan Ali memulakan "tour" beliau, kelihatan ceramah beliau mendapat sambutan.

Mengikut laporan yang Tulang Besi dapat dari ceramah beliau di Paya Jaras tempohari, majoriti yang hadir dalam ceramah di Paya Jaras tempohari adalah terdiri dari penyokong dan pendokong PAS.

Tujuan mereka hadir adalah semata-mata mahu mendengar sendiri manusia bernama Hasan Ali mengutuk dan menista PAS.

Inilah budaya dalam PAS. Apabila PAS dikhianati samada oleh bekas pemimpin ataupun parti kawan, maka ahli2 mahu pergi melihat dan mendengar sendiri orang yang mengkhianati PAS tersebut.

Tulang Besi berpengalaman waktu Semangat 46 dibubarkan serta Tengku Razaleigh mula menghentam PAS serta Tok Guru Nik Aziz.

Waktu itu Ku Li buat road show seluruh negara. Dan Tulang Besi hadzir salah satu ceramah Ku Li tersebut.

Tulang Besi lihat sendiri majoriti yang hadir dalam ceramah itu ialah penyokong dan pendokong PAS.

Perkara yang sama berlaku kepada Hasan Ali. Namun, dalam pusingan kedua siri ceramah Hasan Ali ini, kehendak mahu melihat sendiri ini sudah habis.

Maka, tinggalah beberapa kerat penyokong sebenar Hasan Ali yg masih mahu mendengar ceramah beliau seperti di bawah.

Tak lama lagi, ceramah Hasan Ali akan sama ramai pendengarnya macam ceramah Zul Nordin.

Allah Maha Kaya.

Tulang Besi

Addin :

Inilah nasib pengkhianat kepada perjuangan Islam.. 

VERSI 2



PANAS TERKINI : 10 ribu hadiri (Oops 10 Ribu Kerusi) ceramah Hassan Jati di Kg Melayu, Subang Gua tak sangka bahawa rakyat selangor amnya dan penduduk kampung melayu subang khususnya begitu tertarik utk datang ke majlis ceramah akidah hasan ali.. dgn itu gua pun tidak teragak agak menyatakan bah...awa sebentar tadi seramai 10 ribu org hadir mendengar ceramah beliau mengenai isu akidah, melayu dan raja.. kah kah kah selamat melihat foto foto menarik ini kah kah kah Abbs© - sesak nafas gua tadi berhimpit himpit utk mendengar ceramah hasan ali beb.. sampai tak boleh nak duduk dekat mana lagi penuh dgn lautan manusia.. kah kah kah SUMBER : Baginda @ Era Pasca by STONE

SAMSENG UMNO/APCO TUNJUK LAGAK PULAK

“Cina Babi, Cina Pulau Pinang Bodoh, Babi Sokong Lim Guan Eng" kata ahli UMNO dan PERKASA



Hampir dua tahun lalu, Kerajaan Negeri PR Pulau Pinang telah menubuhkan Sudut Pidato di Padang Kota Lama bukan sahaja untuk membenarkan kebebasan bersuara tetapi juga kebebasan selepas bersuara.


Sudut Pidato mendukung semangat “Pendapat anda mungkin berbeza dengan saya, tetapi saya akan mempertahankan hak anda untuk menyuarakannya.” Sudut Pidato adalah untuk kegunaan umum untuk menyuarakan pendapat tanpa ancaman atau ketakutan. Untuk sebab ini, Kerajaan Negeri jarang menganjurkan acara di Sudut Pidato.

Pada 26 Februari 2012, saya telah sampai pada pukul 6.30pm di Padang Kota Lama untuk menghadiri Himpunan Hijau 2.0, acara yang dianjurkan NGO Pulau Pinang Suaram untuk membantah pembinaan loji nadir bumi di Kuantan.



Sebelum ketibaan saya, Ahli Exco kanan Pulau Pinang YB Chow Kon Yeow yang sudah sampai pada pukul 6pm telah memberitahu saya bahawa perhimpunan aman tersebut telah diganggu oleh ahli-ahli UMNO dan Perkasa.

YB Chow berkata bahawa seramai 1,000 orang hadir untuk membantah Lynas berbanding dengan 100 orang ahli-ahli UMNO dan Perkasa yang menyokong Lynas. Beliau memberitahu saya bahawa ahli-ahli UMNO dan Perkasa sedang bertindak ganas.

Ahli-ahli UMNO dan Perkasa telah menggunakan taktik keras seperti menolak dan mengasak untuk memaksa golongan anti-Lynas untuk beredar meninggalkan padang. Mujur, golongan anti-Lynas tidak bertindak balas terhadap keganasan ahli-ahli UMNO dan Perkasa. Mereka hanya duduk atas padang dan enggan beredar seperti yang diarahkan oleh UMNO dan Perkasa.

Saya telah memutuskan untuk meneruskan perjalanan ke acara Himpunan Hijau 2.0 dan telah sampai pada pukul 6.30pm dalam kereta rasmi PG1.



Setibanya saya di situ, saya telah menjadi sasaran tingkah laku ganas ahli-ahli UMNO dan Perkasa. Mereka telah menggunakan bahasa kasar, makian dan carutan perkauman seperti “Cina Babi, Cina Pulau Pinang Bodoh, Babi Sokong Lim Guan Eng Ketua Menteri”.

Ahli-ahli UMNO dan Perkasa telah melonjak ke hadapan dengan menunjukkan penumbuk terhadap saya, menggunakan carutan perkauman dan kata-kata ancaman seperti “you jaga”. Jika tidak kerana rakyat umum yang melindungi saya, saya percaya saya akan diserang.

Tingkah laku yang ganas ini tidak menggambarkan budaya Melayu atau semangat Malaysia. Saya tidak faham kenapa mereka taksub sangat untuk menyokong Lynas yang merupakan syarikat Australia. Mereka mempunyai hak untuk menyokong Lynas tetapi ahli-ahli UMNO dan Perkasa tidak boleh menafikan hak orang lain untuk membantah Lynas.



Kemudian, saya telah menaiki pentas untuk memberi ucapan bersama YB Chow. Ucapan saya yang membantah Lynas telah diganggu berulang kali oleh ahli-ahli UMNO dan Perkasa yang berada kurang satu meter daripada saya.

Dalam ucapan saya, saya telah menekankan bahawa pembantahan terhadap loji Lynas bukan bersifat perkauman tetapi merupakan isu persekitaraan yang menjejaskan semua orang tidak kira agama atau bangsa. Pemprosesan nadir bumi mempunyai kesan radioaktif. Keseriusan kesan-kesan ini terserlah apabila Lynas sendiri tidak boleh mendapat kelulusan daripada Kerajaan Australia untuk membina loji itu di Australia.

Jika loji Lynas meletup, semua orang akan menderita – orang Cina akan menderita, orang Melayu akan menderita, orang India akan menderita, orang Kadazan akan menderita, orang Iban akan menderita. Kita tidak boleh mementingkan keuntungan daripada kesihatan.

Selepas ucapan saya, saya telah turun dari pentas untuk berjumpa golongan anti-Lynas. Terdapat banyak asakan dan tolak menolak yang berlaku, dengan bahasa kasar dan carutan perkauman serta ancaman ganas terhadap saya dan aksi menunjukkan penumbuk oleh ahli-ahli UMNO dan Perkasa.





Saya tidak menyaksikan serangan ganas oleh ahli-ahli UMNO dan Perkasa ke atas dua orang wartawan Kwong Wah Jit Poh, Chew Seng Tun dan Lee Hong Chun.

Namun demikian, saya terhutang budi kepada Chew yang diserang ganas oleh ahli-ahli UMNO dan Perkasa kerana beliau telah menghalang mereka daripada menyerang saya. Lee terpaksa menerima 8 jahitan atas jarinya serta lebam di kepalanya. Saya percaya lebih ramai telah dipukul oleh ahli-ahli UMNO dan Perkasa.

Ini bukan kali pertama wartawan dicederakan oleh ahli-ahli UMNO dan Perkasa yang ganas. Dalam sebuah demonstrasi haram pada bulan Julai tahun lepas, dua orang wartawan telah dicederakan dalam demonstrasi yang dihadiri Senator UMNO Ezam Mohd Nor. Sampai sekarang, tiada tindakan telah diambil oleh pihak polis terhadap mereka yang telah menyerang dua orang wartawan itu.



Ahli-ahli UMNO dan Perkasa telah meneruskan tindakan ganas terhadap saya dan telah mendekati hampir 1 meter daripada saya semasa saya memasuki kereta. Selepas saya memasuki kereta rasmi, mereka terus memukul kereta saya, meludah ke atasnya dan tidak membenarkan kereta saya untuk berlepas.

Sungguhpun begitu, orang ramai daripada golongan anti-Lynas tidak bertindak balas terhadap tindakan ganas oleh ahli-ahli UMNO dan Perkasa.



Melihat tindakan ganas mereka, saya masih berasa terancam oleh ahli-ahli UMNO dan Perkasa walaupun sudah 2 hari selepas kejadian tersebut. Saya terkejut bahawa BN, khususnya UMNO Pulau Pinang dan Gerakan (Dato’ Musa Sheikh Fadzir dan Dato’ Seri Teng Hock Nan) masih lagi menyokong tindakan ganas ahli-ahli UMNO dan Perkasa terhadap wartawan-wartawan Kwong Wah Jit Poh dan golongan anti-Lynas. Daripada meminta maaf atas tindakan ganas ahli-ahli UMNO dan Perkasa, BN pula ingin menyalahkan saya.

Adalah jelas bahawa kecederaan wartawan-wartawan tersebut tidak mencukupi untuk UMNO dan Gerakan untuk membezakan siapa penjahat dan siapa mangsa. Saya percaya bahawa komen-komen yang tidak bertanggungjawab oleh pemimpin-pemimpin UMNO dan Gerakan adalah bertujuan untuk mewajarkan tindakan ganas ahli-ahli UMNO dan Perkasa yang tidak boleh dimaafkan.

Apabila UMNO dan Gerakan tidak mahu mengutuk tindakan ganas ahli-ahli UMNO dan Perkasa terhadap wartawan-wartawan yang meliputi acara tersebut, keselamatan peribadi saya tidak dijamin.

Seperti dua orang wartawan tersebut, jika saya diserang secara ganas oleh ahli-ahli UMNO dan Perkasa, memang sayalah yang akan disalahkan sementara penyerang daripada UMNO dan Perkasa akan menjadi mangsa.

Demi keselamatan peribadi, saya dengan ini membuat laporan polis terhadap ancaman-ancaman ganas oleh ahli-ahli UMNO dan Perkasa. Sekiranya apa-apa berlaku kepada saya, UMNO dan Perkasa harus bertanggungjawab penuh.

Adalah terpulang kepada pihak polis untuk menunjukkan bahawa mereka boleh menjalankan tugas mereka tanpa rasa takut atau pilih kasih dengan bertindak bukan sahaja ke atas ahli-ahli UMNO dan Perkasa yang telah menyerang dua orang wartawan tersebut, tetapi juga ke atas mereka yang telah mengancam saya.


Lim Guan Eng


*Laporan Polis oleh Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng di Komtar, George Town pada 28.2.2012* 
ULASAN
Nampak gayanya pemimpin UMNO/APCO dan PERKASA tidak berupaya lagi mengawal kebiadapan ahli-ahli mereka. Kemungkinan yang kedua, mereka sengaja hendak memerangkap ahli-ahli Pakatan supaya bergaduh. Dengan itu mudahlah mereka buat dakwaan Pakatan yang ganas. Tidak semudah itu untuk menjayakannya. Rakyat Malaysia yang matang tidak akan mampu dilaga-lagakan oleh orang yang tak cerdik dalam UMNO/APCO dan PERKASA yang dapat idea dari Yahudi tu. Apa-apa pun Pakatan mesti pertahankan ketamadunan manusia Malaysia. Kita kena pertahankan kebijaksanaan sepanjang masa!!! 

Tuesday, February 28, 2012

UMNO/APCO: TAK DAPAT TANDUK TELINGA DIPULAS

UMNO/APCO sudah sah menjadi parti samseng sekarang ini.  Mereka telah mengacau banyak ceramah yang dianjurkan oleh bukan sahaja Pakatan Rakyat bahkan juga badan-badan lain yang kelihatan seperti pro-Pakatan. Majlis mereka diganggu. Kerusi diselerakkan. Penceramah dicaci, dimaki, dan diugut. Kereta dirosakkan. Dan macam-macam lagi perangai tak senonoh yang mereka lakukan.

Apabila benda ni dilaporkan kepada pihak polis, tindakannya lambat macam lambatnya siput babi berjalan. Di sesetengah tempat, polis pun tak ada. Apabila laporan dibuat, polis kata penganjur tak bagi tahu ada majlis awal-awal. Ini trick polis nak lepaskan diri.

Di Semberong, Hishammuddin kata tak berlaku penganiayaan terhadap kereta Anwar. UMNO/APCO dekat situ pula kata kereta Anwar yang langgar orang UMNO/APCO, sebab itu kejadian haram jadah tu berlaku. Di Lepar pula UMNO/APCO mereka bukan nak ugut Nurul Izzah tapi nak lindungi dia. Dia nak ambil mikrofon pada tangan Izzah kerana nak kawal orang naik berang.    

Nampaknya UMNO/APCO sedang menggunakan taktik baru untuk membersihkan diri. Tindakan tidak bijak ini sukar diterima akal yang waras. Persoalan pentingnya adalah mengapa selalu buat kacau bila ceramah Pakatan diadakan? Sebab utamanya adalah dengki. Orang yang datang dengar ramai. Kalau UMNO/APCO buat orang tak mau datang. Kena angkut, bagi makan minum, dan duit baru nak datang. Apabila sampai tahap tu tahulah UMNO/APCO bahawa mereka sudah semakin dibenci rakyat. 

Kalau tahu begitu, carilah jalan yang gentleman untuk tarik sokongan, bukan kacau majlis orang lain. Adakah semua pemimpin UMNO/APCO sudah ketandusan idea untuk keluar dari keadaan semasa ini? Bodoh-bodoh semuakah mereka? Mereka pernah kata nak lahirkan seberapa ramai pemidato untuk menandingi pemidato Pakatan. Mana dia mereka tu? Kalau tak ada mengapa projek itu gagal?

UMNO/APCO telah gagal sepenuhnya dalam pemidatoan. Mereka tak rok cetong dalam bidang ni. Sampaikan terpaksa guna Hasan Jati untuk tarik orang datang ke ceramah mereka. Itu pun kalau tak angkut orang tak datang. Dek lemas dengan sokongan bertali arus terhadap Pakatanlah yang menjadikan pemimpin UMNO/APCO pusing kepala dan merelakan anak buah mereka jadi samseng taik kucing. 

Pakatan tidak akan gentar dengan gertakan samseng taik kucing UMNO/APCO. Mereka tahu apabila UMNO minta bantuan APCO, itulah yang dinasihatkan. Yahudi kan ganas. Maka akan terus ganaslah orang UMNO/APCO. Kita sama-sama tengoklah nanti.  

NFC DAH TAK BOLEH KELENTONG LAGI

 
M&A excuse another piece of NFC baloney
YOURSAY 'Their (National Feedlot Corporation's) reasoning is getting from bad to worse. They really think Malaysians are stupid like their cows.'

NFC: 'Related documents' permit condo purchase

your sayAnonymous_3f4a: What utter nonsense it is to cite the powers of the company to invest in properties as the legitimate reason to misuse the government loan.

The company's memorandum and articles of association (M&A) only defines the powers of the company in general terms, but the company is specifically bound by the terms of the government loan in respect of the utilisation of the loan proceeds.

In any case, to purchase the properties in names other than the company's already breaches the directors' duties and constitutes criminal breach of trust (CBT).

Furthermore, disclaimers by other directors (representing the ministries of finance and agriculture) of any knowledge of the property purchases and the board's approvals, show there were serious irregularities as any company's purchases would require a circular board's resolution, containing the directors' signatures of the full board.

George_1de8: The M&A of any company allows one to do business as stipulated, however the investment by the company must strictly follow the loan granted for a specific purpose.

In this case, the money is for NFC's (National Feedlot Corporation's) cattle project, and should only be spent for this project as per the loan agreement.

In other words, if a bank lends me RM10,000 to purchase a car, only a car can be purchased; using that money to buy a bus is criminal breach of trust. The PM should know that. Everyone else does.

Myop101: There is only one word that describes NFC's argument - desperation. The standard M&A format allows for almost all business activities to be carried out in Malaysia. As for loan agreements, the lender clearly stipulated that the funds are only meant to be spent on selected activities.

In other words, the lender is effectively saying, "You can carry out any activities under the sun provided for under the M&A using your own funds, but you are only allowed to fund this national feedlot activities when you use my money."

Anyhow, the unanswered question remains: why isn't NFC servicing the principal sum when the grace period is effectively over?

2cts worth: The government has a preference share in the company - that sums it all. This not-funny-cow issue will not end in my lifetime; there will more attachments to the primary agreement to explain the unwarranted expenditures yet to be revealed.

Kairos: My simple understanding is that money lent to a company for a specific purpose is only meant for that purpose alone. The money is not earned money. It is loaned money. Loaned money is bound by the conditions of the loan agreement.

The point of reference is the loan agreement not the M&A. The M&A only covers any money that is earned by the company. They can do whatever they want with it.

For example, I loan you RM5 to buy food because you don't have enough money. You cannot take that money and buy toys instead. It constitutes a breach of trust.

Bystander: NFC's loan is specifically granted for a specific purpose and the company cannot assume the position like that of a fund manager to decided what to do with the money, be it property or shares speculation.

Their reasoning is getting from bad to worse. They really think Malaysians are stupid like their cows.

Black Mamba: I just love to read the twist of facts by the directors of NFC every now and then. Now they claim they had it all spelled out in the M&A to invest otherwise, but where is the government charge and lien on the property?

The NFC bosses can always dispose the property off without repatriating it to Malaysia as it's in their personal names.

The money is as good as gone where the rakyat are concern had it not been highlighted by the auditor-general, probed by PKR chief of strategy Rafizi Ramli and now clarified by DAP MP Tony Pua.

I guess the NFC directors are now doing damage control by reinstituting and backdating the documents with the ample time they have had since the discovery of the alleged fraud.

The icing on this is that Najib has come out in their defence, ticking off the CCID (Commercial Crimes Investigation Department). They sure have Najib by the fingers.

Flying Eagle: Law students can differentiate between a company's M&A and a loan agreement. Using a company's money to purchase properties under individuals' names: isn't that abusing company funds?

Wslam: The statement by NFC, in spite of its nonsensical reasons, is meant for the mainstream media to manipulate, bluff and con the rural folks into believing they have legitimate use of the loan for the purchase of the condos.

1Best: NFC is trying to confuse the public, especially those from the rural areas as they do not have easy assess to Internet news.

The attorney-general is trying to delay the charges. The PM and DPM are not taking any decisions for fear of more exposures from Shahrizat Abdul Jalil as she has claimed, "Which Umno leader has no problem?"

Every wise rakyat knows that GE13 would have been called already if not for the NFC issue. Umno fears a backlash.

Hello: This is the flimsiest excuse we have yet to hear from NFC. They still have not addressed the conditions of the loan agreement.

Which is more important and relevant - conditions of the loan agreement or the M&A of the company? The directors have shown their ignorance of their duties as directors and are not fit to be directors of any company.

Lim Chong Leong: The more they try to explain the more rubbish and lies come out. And by the way, condos are not landed properties.

Blind Freddo: A loan agreement is a loan agreement, full stop. Any related document is something produced after the event in an attempt to cover up a crime.

ULASAN

Kalau mula-mula dulu masih ada keraguan terhadap dakwaan yang dibuat terhadap NFC. Kini semuanya sudah terang lagi bersuluh. Wang rakyat telah dipergunakan semahu-mahunya untuk kepentingan sendiri. Kesalahan telah terang dan nyata. Najib memekakkan telinga dan tidak ambil pusing pun.  Rakyat perlulah mengambil sikap untuk mengajar puak-puak yang serakah ni dalam PRU Ke-13 nanti.  Najib sedang minta nyawa sekarang. Lakonan terbarunya ialah mengaku UMNO/APCO-BN buat salah di Selangor dan menyatakan gabungan parti itu telah insaf, maka rakyat perlu memberi mandat untuk mereka berkuasa di Selangor. Ingat semua rakyat Selangor.  Tak perlu membiarkan pisang berbuah dua kali!!!!

UMNO/APCO BUAT INI: SIAPA MEREKA?

Dr. Mahathir akui balas surat PM Israel.. Balas? dia nak belit lagi..



Akhirnya Tun Mahathir mengaku juga beliau pernah mengutus surat kepada PM regim Yahudi, iaitu Ehud Barak..


Namun begitu beliau masih mahu memutarbelit fakta kononnya surat itu adalah jawapan balas kepada Ehud Barak dan sebagai menolak hubungan Malaysia dengan Israel seperti yang diminta oleh pihak Yahudi itu.

Surat ada di bawah.. korang nilaikanlah sendiri adakah surat itu satu jawapan atau satu permintaan?

Baca laporan dari Bernama ini..

Dr Mahathir Akui Balas Surat, Tolak Hubungan Dengan Israel

IPOH, 23 Feb (Bernama) -- Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui bahawa kerajaan Malaysia semasa pentadbirannya menolak hubungan Malaysia dengan Israel dan jawapan itu diberikan melalui sepucuk surat kepada Perdana Menterinya Ehud Barak.

Beliau menjelaskan surat daripada Israel pada ketika itu adalah mahu Malaysia menukar pendirian mengenai hubungan antarabangsa dengan Israel.

"Saya menjawab balik mengatakan Malaysia tidak akan ada apa-apa hubungan dengan mereka (Israel) selagi mereka tidak mengiktiraf kedudukan rakyat Palestin," katanya kepada pemberita selepas menghadiri perasmian Jelajah Keamanan Wakaf Water4Gaza di sini hari Khamis.

Beliau berkata demikian ketika ditanya dakwaan pelbagai blog pembangkang pada masa sekarang mengenai sepucuk surat yang diutuskannya semasa menerajui pentadbiran Malaysia ketika itu, kepada Israel.

-- BERNAMA


Baca pula surat yang dikirimkan Tun kepada PM Regim Yahudi itu yang Tun katakan sebagai surat balasan kepada Regim Yahudi itu..


Dalam Surat ini Tun Mahathir Mengucapkan tahniah kepada Perdana Menteri Israel Ehud Barak di atas kemenangannya pada pilihanraya. Kalau dilihat di dalam surat ini, Jelas sekali Tun Mahathir memohon pertolongan dari PM Yahudi itu untuk melobi Malaysia berkenaan dengan "Clinton Fund" berhubung dengan Pilihanraya Umum Malaysia yang akan diadakan tidak lama selepas itu.

Perenggan kedua "surat" ini menyatakan keikhlasan Mahathir yang berharap agar dapat diaturkan satu pertemuan (antara beliau dengan Barak) melalui Menteri Luar ketika itu, Syed Hamid Albar dengan David Levy (Menteri Luar Israel) bersempena dengan Perhimpunan Agung Tahunan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (UNGA) bagi membincangkan perkara berkaitan pungutan dana untuk parti UMNO dalam persediaannya menghadapi PRU 10. Secara mudahnya, Mahathir memohon bantuan Israel untuk melobi Presiden Bill Clinton bagi mendapatkan bantuan kewangan untuk membiayai perbelanjaan pilihanraya UMNO!

Perenggan ketiga pula menyebut kesediaan Mahathir untuk membenarkan pasukan tentera udara Amerika Syarikat menggunakan tanpa had (unlimited use) kemudahan pengkalan tentera di Malaysia sebagai balasan timbal balik atas bantuan dana oleh Clinton Fund dalam membiayai perbelanjaan pilihanraya parti UMNO.

Malah Tun Mahathir yang lantang menentang Yahudi ini menawarkan kepada Ehud Barak pendekatan hubungan Diplomatik yang baru kepada Tel Aviv. Seperti yang kita sedia maklum, Malaysia tidak pernah mengiktiraf Israel sebagai sebuah Negara, Namun di sini jelas sekali Mahathir menawarkan hubungan diplomatik kepada Israel. Apa semua ini? Sila klik gambar di bawah untuk membesarkan image



Sama atau tidak apa yang dinyatakan Tun Mahathir semalam dengan apa yang telah ditulisnya dulu?

Mungkin dia sudah lupa...

Kalau konag nak baca putarbelit yang lebih hebat, baca laporan Lidah Rasmi UMNO di bawah ni..

Dr. M akui balas surat PM Israel

Oleh AMIZUL TUNIZAR AHMAD TERMIZI
pengarang@utusan.com.my

IPOH 23 Feb. - Tun Dr. Mahathir Mohamad mengakui pernah menulis surat kepada dua Perdana Menteri Israel iaitu Benjamin Netanyahu dan Ehud Barak ketika beliau menjadi Perdana Menteri.

Namun, menurut Dr. Mahathir, surat tersebut adalah sebagai jawapan balas kepada surat yang diutus oleh dua pemimpin Yahudi itu yang meminta Malaysia mengubah pendirian dengan menjalin hubungan diplomatik dengan negara tersebut.

"Ia benar. Saya terima surat daripada Netanyahu dan Ehud Barak dan saya jawab balik mengatakan Malaysia tidak akan ada apa-apa hubungan dengan mereka selagi mereka tidak mengiktiraf kedudukan orang-orang Palestin.

"Bila dia (Netanyahu dan Ehud) jadi Perdana Menteri, harapan dia kita di Malaysia yang tidak ada hubungan dengan Israel akan ubah pendirian dan adakan hubungan dengan Israel. Saya kata tidak mungkin selagi dia (Israel) ganas macam itu," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Jelajah Keamanan dan 'Waqaf Water 4Gaza' di sini hari ini.

Sebelum ini, terdapat dakwaan yang disiarkan di beberapa laman blog bahawa Dr. Mahathir pernah menulis surat kepada Perdana Menteri Israel.

Hadir sama pada majlis itu, Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir; Penasihat Yayasan Keamanan Global Perdana (PGPF), Tun Dr. Siti Hasmah Mohamad Ali, Speaker Dewan Undangan Negeri Perak, Datuk R. Ganesan; Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria, Pengerusi PGPF, Tan Sri Norian Mai dan Setiausaha Kerajaan Negeri Perak, Datuk Abdul Puhat Mat Nayan.

Menurut Dr. Mahathir, beliau masih menyimpan salinan surat tersebut dan mahu ia didedahkan kepada umum tetapi tidak dibenarkan oleh kerajaan.

"Saya tidak tahu kenapa kerajaan tidak benarkan saya siarkan surat itu. Semua surat yang saya tulis kepada orang lain, dia (kerajaan) benarkan," jelasnya.

Mengulas mengenai dakwaan Malaysia mempunyai dagangan dengan Israel, beliau menegaskan negara tidak pernah membeli dan menjual barang kepada negara Yahudi itu.

"Kononnya ada minyak kelapa sawit dihantar ke Israel, kita tidak boleh tentukan. Di zaman dulu pun, kita tidak ada hubungan dengan Afrika Selatan tetapi orang lain beli getah daripada kita dan jual kepada Afrika Selatan.

"Kemungkinan minyak kelapa sawit kita dibeli oleh pihak ketiga dan mereka menjualnya kepada Israel. Yang saya tahu, buah pisang kaki masuk di sini tidak tulis ia dari Israel tetapi masuk Singapura dan orang Singapura jual kepada kita," ujarnya.

Ditanya mengenai kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim menyokong segala usaha memastikan keselamatan Israel, Mahathir berkata, tiada sebab untuk negara menyokong Israel.

Katanya, Israel mempunyai pendekatan yang amat ganas iaitu lebih ganas daripada pengganas dalam tindakan untuk mempertahankan keselamatan negara tersebut.

Tambah beliau, Israel juga tidak mempedulikan segala undang-undang antarabangsa dan ia dapat dilihat daripada tindakan rejim Zionis itu mengebom Iraq dan Mesir sebelum peperangan dan pembunuhan sembilan aktivis Turki di atas kapal 'The Spirit of Rachel Corrie' di perairan antarabangsa.

Dalam isu berkaitan, Dr. Mahathir berkata, walaupun Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat seperti tidak bersetuju dengan kenyataan Anwar dalam isu Israel, Mursyidul Am Pas itu tetap menyokong Ketua Pembangkang itu.

"Jadi, kalau kita sokong seseorang dengan pendapat tertentu, jadi kita sokong pendapat itu juga," katanya.

Terdahulu pada majlis tersebut, Mahathir selaku Presiden PGPF menerima sumbangan wakaf, 'Waqaf Water 4Gaza' berjumlah RM282,158 daripada kerajaan negeri, agensi-agensi kerajaan serta parti politik dan swasta di Perak.

Jabatan-jabatan negeri, pihak berkuasa tempatan, pejabat daerah dan tanah serta swasta menyumbangkan RM122,158, kerajaan negeri dan UMNO Perak masing-masing RM50,000, MCA Perak (RM20,000) dan MIC Perak, Parti Gerakan Perak, Parti Progresif Penduduk (PPP) serta Majlis Sukan Negeri serta badan-badan sukan negeri masing-masing menyumbangkan RM10,000. - Sumber: ASD.

Monday, February 27, 2012

DEMONSTRASI LYNAS SERLAHKAN UMNO/APCO PARTI SAMSENG

penang himpunan hijau 2 260212 03















LIHATLAH BETAPA TIDAK BERTAMADUNNYA ORANG UMNO/APCO DI TANJUNG NI.

BAIK PUNYA PERANGAI












BERUK UMPORNO!!



UNITED MONKEY NATIONAL ORGANISATION YANG SERANG
PENENTANG LYNAS DI PENANG













Himpunan Hijau di Sudut Pidato, Padang Kota, Esplanade itu dicemari apabila kira-kira 50 orang, termasuk pemimpin tempatan dari Pemuda Umno dan kumpulan pendesak Melayu, PERKASA mengganggu acara yang dijalankan itu.

HIMPUNAN HIJAU 2.0 (PENANG) : PENCACAI UPAHAN UMNO SERANG PESERTA
PENCACAI UPAHAN UMNO MENGGANAS SERANG PESERTA.

Himpunan Hijau di Sudut Pidato, ...Padang Kota, Esplanade, Pulau Pinang itu dicemari apabila kira-kira 50 orang, termasuk pemimpin tempatan dari Pemuda Umno dan kumpulan pendesak Melayu, PERKASA mengganggu acara yang dijalankan itu.

PENCACAI UPAHAN UMNO MENGGANAS SERANG PESERTA. Himpunan Hijau di Sudut Pidato, Padang Kota, Esplanade, Pulau Pinang itu dicemari apabila kira-kira 50 orang, termasuk pemimpin tempatan dari Pemuda Umno dan kumpulan pendesak Melayu, PERKASA mengganggu acara yang dijalankan itu.

ULASAN


Apa dah jadi dengan UMNO/APCO dan para pencacai mereka? Sebenarnya mereka ini sudah hilang punca.  Sokongan rakyat terhadap Pakatan yang kian memuncak telah menyebabkan mereka rasa gelabah dan tergugat. Mereka tiada upaya untuk menyekatnya. Di samping itu, mereka rasa terlalu malu apabila para pemimpin mereka menyatakan sokongan rakyat kepada mereka bertambah setiap kali turun padang. Hakikatnya tidak begitu. UMNO/APCO-BN kena paksa orang datang dan bagi habuan, baru mereka datang. Pakatan hanya perlu beritahu, rakyat datang tanpa meminta apa-apa. Inilah yang menyakitkan hati mereka. Oleh sebab tiada jalan lain lagi nak sekat, mengamuklah puak-puak ni. Apakah mereka ingat rakyat takut? Kalau rakyat takut, tak jadilah perhimpunan di Penang tu. Perangai bebal UMNO/APCO itulah yang akan makan diri mereka nanti. Percayalah. Teruskan usaha membentuk harapan baru untuk semua rakyat Malaysia. Kita tolak perkauman sempit. LAWAN TETAP LAWAN.


masa untuk berubah......


UBAH SEKARANGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!

   




IKUT SUKA AKULAH PULAK NFC NI

Scandal NFC: Kondominium telah dibeli tanpa kelulusan Ahli Lembaga Pengarah..



The Sun Daily melaporkan tiga wakil kerajaan yang dilantik sebagai Ahli Lembaga Pengarah National Feedlot Corporation (NFCorp) menyatakan Pihak Pengurusan National Feedlot Corporation (NFCorp) telah membeli kondominium mewah tanpa pengetahuan mereka.


Menurut akhbar itu tiga wakil kerajaan yang menganggotai lembaga itu hanya mengetahui mengenai pembelian beberapa unit kondominium mewah melalui media.

Memetik sumber yang tidak dinamakan tetapi didakwa berkait rapat dengan siasatan yang dijalankan ke atas penyelewengan NFC, the Sun melaporkan bahawa kelulusan lembaga pengarah adalah keperluan berkanun.

“Menurut penyiasat, dokumen yang dirampas dari syarikat itu menunjukkan bahawa tiada resolusi atau usul yang dicadangkan atau diluluskan semasa mesyuarat lembaga.

Siasatan dijangka akan selesai dalam beberapa hari lagi,” kata sumber itu.

Ahli Lembaga Pengarah yang dibayar RM700 sebulan sebagai elaun mesyuarat juga menyatakan biarpun mereka sering menghadiri mesyuarat, mereka tidak pernah dimaklumkan tentang jumlah pengeluaran dana RM250 Juta dari kerajaan oleh pengurusan NFCorp.

Seterusnya sila baca di bawah..
*******************************************

NFCorp directors in the dark

R. Nadeswaran
newsdesk@thesundaily.com

KUALA LUMPUR (Feb 23, 2012): The National Feedlot Corporation (NFCorp) bought luxury condominiums without the approval of the board of directors. Three government representatives who sit on the board were not consulted or told about the purchase.

Alias Mohd Yassin and Manaf Hussein represented the Agriculture and Finance Ministries respectively while Datuk Mat Ali Hassan was appointed by virtue of him being the Negri Sembilan state secretary.

These appointments were made to "safeguard the interests of the federal government and stakeholders and the state government as it provided the land."

"At no time were these directors told of the purchase of the condominiums and other so-called investments and neither were they aware of it until the matter was reported in the media," a source close to the investigations said.

It is a statutory requirement that the board approve any "investment" through a resolution.

The government representatives, the source said, were kept totally in the dark although they attended the board meetings regularly. They were not updated on the drawdown of funds from the RM250 million soft loan provided by the government.

The investigations also revealed that each of the government representatives were paid directors' and meeting allowances of RM700 each month.

As for the massive sums allegedly paid as salaries and perks to other directors, investigations showed that such emoluments and day-to-day affairs and management were left in the hands of the CEO Wan Shahinur Izmir Mohamed Salleh, who is the son of Women, Family and Community Development Minister Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

The government-appointed directors had no say on such matters.

Two weeks ago, Wan Shahinur Izmir claimed the loan agreement did not stipulate any express prohibitions on investments and insinuated that the company could do what it deemed fit with the loan. However, this may not be correct in its entirety as any movement of money or major decisions had to be approved by the board of directors.

According to the investigators, documents that were seized from the company showed that no such resolution was proposed or passed during board meetings. Investigations are expected to be wrapped up in the next few days.

In December 2007, the government had approved a RM250 million soft loan to enable the NFCorp to start a feedlot centre in Gemas, Negri Sembilan. The corporation's executive chairman, Datuk Seri Dr Mohamed Salleh Ismail is Shahrizat's husband, and their children are on the board of directors.

The NFCorp controversy unfolded after the 2010 Auditor-General's Report said the RM250 million National Feedlot Centre cattle breeding project which it runs had not met the targets set by the government.

Following this, allegations that the company had misused some of the money from the loan to purchase condominiums in Bangsar and property in Putrajaya surfaced, and reports were lodged with the Malaysian Anti-Corruption Commission and the police.

Shahrizat, who has come under pressure to resign over the case, applied for three weeks' leave from her ministerial duties last month to "allow investigations into the NFCorp to be completed". She has since resumed her duties.

On Feb 8, she was summoned by MACC to give her statement.

Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin announced last month that it would appoint an auditor to scrutinise NFCorp's books in light of accusations made against the company, but dismissed calls for a royal commission of inquiry into the NFC.


The Sun Daily

Sunday, February 26, 2012

TAK ROK CETONG, NAK JAWAB APA?

UMNO/APCO meminta/mengerahkan menteri-menteri,timbalan-timbalan menteri,ahli-ahli parlimen, dan ahli dewan undangan negeri (adun) mereka untuk lantang bersuara menangkis tuduhan-tuduhan daripada pihak pembangkang, iaitu Pakatan Rakyat (PR)...

Masalah sekarang ni..camne dia orang tu nak tangkis tuduhan-tuduhan pembangkang tu..sebab apa-apa yang pihak PR tuduh tu semuanya betul..tu yang dia orang mati kutu nak jawab...

Nak harapkan Najib..? Huhh !! memang tak rrr...kuasa dia pun laki dia yang pegang...
Habislah kau....

BILA DIA NAK BERHENTI MENIPU?

KANTOI LUMAT!!!!.. SETELAH SEKIAN LAMA MENIPU AKHIRNYA TUN MAHATHIR MENGAKU JUGA....


SETELAH SEKIAN LAMA MENAFIKANNYA DAN MENIPU RAKYAT...AKHIRNYA RAKAN BAIK GEORGE SOROS KETUA PENYANGAK MATA WANG, TUN MAHATHIR MENGAKU BELIAU MENGARAHKAN DENGAN MENGGUNAKAN DANA RAKYAT.. WANG PEMBAYAR CUKAI "BAIL OUT" SKANDAL MAS/TAJUDDIN RAMLI..SUDAH KANTOI LUMAT BEB!!!
DR M pertahan langkah selamatkan MAS





Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui langkah kerajaan menyelamatkan MAS mengakibatkan kerugian dana awam, tetapi menegaskan ia bukan yang paling buruk berbanding kes lain.



Katanya, kerajaan juga kerugian RM8 bilion apabila membatalkan projek landasaan berkembar elektrik antara Johor Baru dan Padang Besar .




Projek itu dibatalkan oleh pengganti Dr Mahathir - Tun Abdullah Ahmad Badawi.




Justeru, beliau menegur pihak media yang didakwanya agak terpilih dalam isu-isu melibatkan keputusan kerajaan.




MULA-MULA MENIPU SECARA LISAN BERPULUH TAHUN LAMANYA...LEPAS ITU MENIPU ISU YANG SAMA DALAM BUKUNYA "DOCTOR IN THE HOUSE"....SEKARANG KATA TAK BANYAK PUN.. TAK SAMPAI RM8 BILLION...INILAH DINAMAKAN MAHAPENIPU...BILA SUDAH DIASAK BERTUBI KALI DENGAN BUKTI BARU NAK MENGAKU...INILAH PERANGAI PEMIMPIN YANG DIPUJA, DIAGUNG-AGUNGKAN DAN DINOBATKAN SEBAGAI NEGARAWAN TERULUNG NEGARA OLEH JUAK-JUAK UMNO....GUNA DANA AWAM MACAM WANG MAK BAPAK DIA YANG PUNYA...DAH GITU.. DENGAN TANPA RASA MALU DAN BERDOSA SANGGUP BERDEKAD LAMANYA MENIPU DAN MEMPERDAYAKAN RAKYAT TERUTAMANYA PARA PENGANUT, PENYOKONG, PENDOKONG DAN AHLI UMNO....




SEPERTI BIASA DIA AKAN BERBELIT DALAM MEMBERIKAN JAWAPAN...DIA KATA SIKIT JER.. PAK LAH LAGI DAHSYAT.. SAMPAI RM8 BILLION RUGI...DIA SEKITAR DIFAHAMKAN RM2 BILLION JER SATU SKANDAL...




SEBAB ITU WARGA YANG WARAS TAHU SANGAT PERANGAI JIJIK KOTOR TUN M NI... CAKAP DIA LANGSUNG TAK BOLEH DIPERCAYAI....JENIS AYAM JANTAN KAMPONG BERKOKOK NYARING KUAT TETAPI EKOR PENUH DENGAN TAIK CAIR BERKULAT.
sumber: omak kau

Saturday, February 25, 2012

DIA GILA DUIT PULAK DAH

Hasan Ali Terkena Kejutan Budaya - Ceramah Buat Duit? MENIAGA AGAMA CARA BUAT DUIT..

LOGIKA -

inilah bukti yang amat jelas
bahawa agama itu boleh digunakan untuk menipu
dari zaman berzaman agama telah digunakan
untuk menindas orang ramai

kes hasan ali ini
hanya mengulangi contoh

di eropah dahulu para paderi
telah merekrut tuhan
untuk melupuskan dosa
dengan syarat di bayar dengan emas

di jepun dan di siam di malaysia
raja di katakan jelmaan tuhan
ini semua kelentong

hasan ali adalah bukti
penipuan berasaskan agama
penipuan dan kejahatan

yang berselindung dengan agama
kezaliman yang memakai jubah
kemungkaran yang bersongkok

apa yang kita semua patut sedari
adalah mereka yang menggunakan agama untuk politik

politik yang memisahkan agama
adalah lebih baik dari
politik yang menggunakan agama
inilah fakta yang sedang kita lihat pada hari ini

kaum pemodal
kaum penindas
kaum feudal

akan senang hati untuk menaja sesiapa saja
yang boleh menggunakan agama
untuk menipu
untuk kelentong
untuk melebong
orang melayu

HASAN ALI SIAPA TAJA KAMU?

Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor Khalid Samad hari ini mendesak bekas exco negeri Hasan Ali menjelaskan sama ada benar dakwaan NGO barunya Jalur Tiga (JATI) ditaja dua syarikat besar.


Sambil menafikan membuat tuduhan, Khalid yang juga anggota parlimen Shah Alam berkata, beliau melontarkan perkara itu supaya Hasan dapat menafikannya, jika tidak benar.


Khalid mengutarakan kemungkinan syarikat-syarikat itu akan mendapat faedah kewangan sekiranya BN berjaya menawan Selangor dalam pilihan raya depan.


Hasan sebelum ini menubuhkan JATI untuk memperjuangkan Islam, Melayu dan Raja-raja atau apa yang digelarnya sebagai IMR.



KAH KAH KAH
SAKSIKANLAH SIAPAKAH PENJUAL AGAMA..
SAKSIKAN JUGA SIAPA SAUDAGAR AGAMA..
SAKSIKAN JUGA SIAPA PERDAGANGKAN AGAMA..
KAH KAH KAH

JANGAN LUPA TURUN KUANTAN AHAD NI..
TURUN TIBAI LYNAS..
TURUN TIBAI NAJIB

                                                                                                                                                               
ULASAN
 Semua orang sudah tahu maksud JATI yang sebenarnya. Jual Agama Tipu Islam. Agaknya berapa banyak yang dia dah dapat daripada puak-puak yang menaja ceramah-ceramahnya di merata-rata tempat? Jika perkara ini berlaku sedang dunia hampir menuju ke penghujungnya, tuan yang punya badan masih boleh berundur. Lakukanlah kesemuanya demi keredaan Allah. Tiada guna barang satu sen pun jika kita ikut kehendak rasa dan hati. Orang tua-tua Melayu kata, "Ikut rasa binasa, ikut hati mati." Guane gamok Hasang?

SI MUNAFIK!!!

Friday, February 24, 2012

AWAT HAPRAK SANGAT NAJIB?

Pentadbiran angkuh Najib burukkan imej korup negara



Perbuatan pentadbiran PM Najib melepaskan hutang Tan Sri Tajuddin Ramli terhadap Danaharta sebanyak RM589 juta adalah kekemuncak keangkuhan kerajaan BN dalam mengurus kewangan negara yang telah pun buruk dengan pelbagai skandal, paling mutakhir NFC.

Pengerusi Transparency International Malaysia (TI-M) sendiri menyifatkan keputusan ini sebagai satu penyalahguanaan kuasa oleh kerajaan Najib yang tidak langsung mempedulikan tuntutan rakyat terhadap kebertanggungjawaban dalam urusan kewangan (fiskal) dan ketelusan yang sangat diperlukan oleh kerajaan. Ini kerana, kerajaan Najib-BN terus mengalami kejatuhan dalam ranking Indeks Persepsi Korupsi (CPI), sekaligus membawa kesan buruk negara di kacamata pelabur tempatan mahupun antarabangsa.

Penghapusan dana awam sebanyak RM589 juta, yang merupakan baki pinjaman Tajudin sebanyak RM1.79 bilion oleh sekumpulan peminjam bagi membiayai pembelian 32% kepentingan saham MAS pada tahun 1994 semasa era penswastaan mega di zaman Tun Mahathir.

Mahathir masih punya pelbagai ‘tengkorak’ atau ‘skeleton’ yang umum masih tuntut pertanggungjawaban. Buku-buku Tun banyak, tetapi tidak banyak hal yang dijelaskan, malang sekali.

Untuk ingatan semua, seorang penganalisa Danial Lian dari Morgan Stanley dalam tahun 2004 (April, The Edge) pernah mendedahkan bahawa dalam pentadbiran Tun Mahathir sebanyak USD 100 bilion (RM330 bilion) hangus dalam pelbagai kebobrokan urus-tadbir kewangan yang tiris dan curang kerana rasuah dan salah guna kuasa dalam era mega penswastaan dan bailout.

Perkara ini juga menimbulkan spekulasi bahawa Tun Mahathir masih lagi berkuasa menentukan banyak hal dalam pentadbiran Najib sehingga kes ini dapat diperap dan dilenyapkan begitu sahaja.

Bayangkan kekecewaan rakyat. Negara ini semacam ditadbir sekumpulan mafia yang tidak boleh dipertanggungjawabkan!

Tidak layak sama sekali perkara ini dipandang ringan oleh pihak Najib, terutama beliau juga menunjukkan sikap yang culas dan cukup tidak komited dalam menangani skandal perbelanjaan RM250 juta yang tidak dilakukan secara komplian oleh syarikat milik keluarga seorang menteri penuhnya.

Najib wajar diingatkan bahawa isu dakwaan rasuah dan ‘kickback’ pembelian kapal selam ‘Scorpene’ yang melibatkan beliau dengan dakwaan bayaran ‘komisyen’ RM540 juta atau 114 Euro juta masih di Mahkamah Perancis.

Rakyat kini mahu tahu dan mendesak supaya bentuk penyelesaian yang dicapai antara bekas pengerusi eksekutif Malaysia Airlines (MAS) Tan Sri Tajudin Ramli dan Pengurusan Danaharta Nasional Bhd yang dimiliki 100 peratus oleh Kementerian Kewangan didedahkan dan tidak dirahsiakan kerana ia melibatkan dana awam.

Mengikut kata Pengerusi TI-M itu lagi, kes ini pasti akan meninggalkan kesan buruk terhadap CPI akan datang sekali lagi akan menjejaskan ranking negara Malaysia sebagai destinasi pelaburan yang tidak menarik. Sebagai seorang PM merangkap Menteri Kewangan, tidak layak Najib memandang ringan hal ini.

Kali terakhir Transparency International Malaysia (TI-M) mendedahkan rankingnya hujung tahun lalu (2011), Malaysia mencatat ranking terburuk dalam tempoh 10 tahun – jatuh dari tangga 56 kepada tangga 60 dari sejumlah 183 buah negara manakala skor CPI jatuh kepada tahap paling rendah 4.3/10.

Menurut TI-M, dari tempoh sembilan tahun (1995-2003), dalam era Tun Mahathir, kedudukan CPI Malaysia berligar di antara 4.8 pada tahun 2000 hingga 5.32 pada 1996 manakala ranking CPI jatuh 14 anak tangga dari No. 23 tahun 1995 kepada No. 37 pada 2003. (Skor 10 ialah markah paling bersih manakala 0 ialah markah paling korup).

Dalam tempoh lima tahun pentadbiran Pak Lah pula, ranking TI-M CPI Malaysia jatuh 10 anak tangga lagi dari No. 37 pada 2003 kepada No. 47 pada 2008 manakala skor CPI berlegar di antara 5.0 hingga 5.1.

Dalam era Najib kini yang baru melalui tempoh 2 1/2 tahun pentadbirannya mencatatkan TI CPI paling terburuk; jatuh sembilan (9) anak tangga dalam tempoh setahun sahaja dari No. 47 pada 2008 kepada No. 56 pada 2009.

Dalam penilaian paling mutakhir yang dilakukan TI-M di hujung tahun lalu (2011), ranking Malaysia jatuh 13 anak tangga dari No. 47 kepada No. 60 di bawah Najib berbanding ketika Pak Lah, Malaysia jatuh 10 anak tangga dari No. 37 pada 2003 kepada No. 47 pada 2008 dan sembilan tahun di bawah Dr Mahathir, Malaysia jatuh 14 anak tangga dari No. 23 pada 2007 kepada No. 37 tahun 2003.

Antara perhitungan besar pengundi dalam PRU ke-13 ini, adalah memilih kepimpinan dan kerajaan yang boleh mengeluarkan negara dari amalan rasuah, kronisme dan salah-guna kuasa sebagai antara faktor paling besar yang telah menggagalkan negara mencapai kedudukan negara maju dan menghalang rakyat mengecapi kemakmuran dan kemajuan negara sebenarnya.

Kekayaan kini hanya dibolot secara rakus oleh segelintir pemimpin politik dan elit bisnes yang bernama kroni sudah menjadi rahsia umum yang mengaibkan.

Pimpinan Umno-BN semacam langsung tidak mengendahkan dan jauh lagi untuk malu dengan kritikan serta herdikan rakyat. Inilah jenayah politik paling besar di negara ini. sekaligus khianat kepada Amanah Allah dan mandat Rakyat!

Kebobrokan urus-tadbir yang sarat ‘rasuah dan ketempangan’ ini dalam ketiga-tiga PM Umno-BN ini dan paling buruk di bawah PM Najib sudah cukup memberi maklumat bagaimana rakyat perlu memberi pengajaran kepada kerajaan BN dalam pilihnaraya ke-13 ini.
--------------------------------------------
Dr Dzulkefly Ahmad adalah Ketua Pegawai Operasi Pusat Penyelidikan PAS Pusat (PPP). Beliau juga adalah anggota Parlimen Kuala Selangor.

MCA: BERANI BUAT TAK BERANI TANGGUNG

Ms Tow Truck epitomises MCA's arrogance
YOURSAY 'My hypothesis and greatest fear is that for all our criticism, MCA will never want to change. We are just wasting our time.'

Stop harassing Jessie Ooi, says MCA

your sayAnonimous Z: Ms Tow Truck thought she was pleasing her MCA president and to attract his attention by ridiculing and belittling LGE (Lim Guan Eng) and DAP.

Unfortunately, she was too stupid to realise that not only she made a clown of herself and the party she represented but also she was actually ridiculing and undermining millions of audiences sitting in front of TV.

A timely public apology from her would have defused the situation. Instead, and as typical characteristic of the egoistic and arrogant MCA, she adamantly preferred to create more lies, trying to cover her earlier lies and false allegations.

Gobbie: Sigh. My hypothesis and greatest fear is that for all our criticism, MCA will never want to change. We are just wasting our time.

The reason is because MCA no longer wants to win over Chinese support (which is never there anyway). They realised long ago they are fighting a losing battle trying to win Chinese Malaysian support.

They have already surrendered their values and dignity and the only way to survive politically is to play up to Umnoputras. They are more than prepared to sell not only themselves but the Chinese community as well.

This way the Umnoputras will still see some ‘value' in MCA and will continue to influence the Malays to vote for them - their only mode of survival.

A part of me is disgusted with MCA, but a bigger part of me is crying to see my fellow Chinese Malaysians stoop to such levels just to survive politically.

Myop101: Jessie Ooi, you did what you did and you know you had your five minutes of air time. Being poorly prepared is a poor excuse for appearing like an incoherent idiot.

As for MCA talking big about governance, what has MCA to offer as a matter of policy to improve the governance of this country? MCA only knows how to harp on Islamic state. But how are they addressing corruption, cronyism and abuse of power?

At least, even though it might sound outlandish, perhaps the Islamic state is one of the better solutions available to seriously stop these criminals who go scot free.

I am tired of listening to a party that continue to harp on fear instead of inspiring others how this nation can move forward. Doesn't MCA get that? We want leadership.

Onyourtoes: All these are just a farce: we have a half-baked politician wannabe making an insignificant comment; the people and even the municipal councillors reacting disproportionately and making almost irrational reactions as if their lives depend on it; and of course now, we have media including online media devoting and focusing on this nincompoop issue non-stop as if the whole survival of this nation depends on it.

I have long realised it is not difficult for corrupt, incompetent and stupid politicians to govern this country because the people are essentially nincompoop. We get excited on non-significant issues, while the more important ones are left attended.

Just compare the number of comments on news items that carried more complicated but important issues with those that are gossips and no-brainer issues, and you will know what I meant.

Maybe the strategist consultants Umno-BN engaged have finally "broke the code" of the people. What they need to do now is get more people like Ms Equality and now Ms Tow Track to do the distraction.

You know, I even want to think perhaps the Pakatan Rakyat municipal councillors and supporters are also unwittingly drawn into the game. Why the almost spontaneous reaction of the councillors as if the municipals are beyond criticism?

And now why the response of the whole MCA hierarchy to defend this insignificant party apparatus. You don't get to find MCA officials defending their president or deputy president the way they defend this Ms Tow Track.

Bob Teoh: Can we please put a stop to this unfortunate episode? What if it were you who made such a mistake and being abused non-stop on the Internet. Let's move on to things that make a difference. By the way, I am not an MCA member but PKR.

ONG: Bob Teoh, I feel that you made two wrong assumptions when you said, "What if it were you who made such a mistake."

Assumption 1: Jessie Ooi made a mistake. So far neither Ooi nor MCA has admitted that her uncouth behaviour was a mistake.

Assumption 2: The rest of us may also make the same 'mistake'. I find it extremely unlikely that others can emulate Jessie Ooi's unique performance.

Her question to LGE was presented in the form of an outright attack from the word go. She went into a lunatic frenzy without any provocation from LGE.

However, I agree with you that we should move on to more important issues. But how to move on from this rather petty issue when Wanita MCA Beliawanis chief Tee Hooi Ling and MCA Youth secretary-general Chai Kim Sen will not let the people move on?

They are renewing the provocation started by Ooi last weekend. Tee described critics behaviour as "uncouth" when it was Ooi who was uncouth, while Chai made irrelevant and unconnected statements in Ooi's defence.

Jessie Ooi should learn to live with her self-inflicted wounds instead of complaining about them. The more important question is whether she has learned anything useful from her uncouth behaviour.

Instead of complaining about other's "uncouth behaviour", I suggest MCA persuade Ooi to make a sincere apology instead of making silly excuses for her behaviour. After that, maybe the public will allow her to move on.
Ooi, it's best to apologise and get it over with

ULASAN

Anda lihatlah betapa teruknya perangai orang Cina dalam MCA yang menjadi kuda tunggangan UMNO/APCO itu. Mereka mengaku atau tidak mengaku, itu soal lain. Yang penting dilihat oleh rakyat dalam kes-kes sebegini adalah sikap mereka yang bukan sahaja tidak rasional malahan juga tidak profesional. Mengapa mereka terlalu berat sebelah dan degil? Banyak cara lain yang lebih baik untuk mencari publisiti dan menarik sokongan rakyat. Namun, seperti biasa, mereka gagal mengesannya. Sudahlah begitu, tak mau pula bertanggungjawab. Demikianlah nasib sebuah parti perkauman yang sudah tidak relevan lagi di Malaysia.  

UMNO/APCO SEDANG MELALOK?


25 Rabi'ul Awal 1433 H | 18 Februari 2012

Zainal Abidin, Abdul Rahman sedia berundur?

Lim Guan Eng

Pemimpin UMNO telah menjalankan kempen fitnah secara sistematik terhadap Kerajaan Negeri Pulau Pinang berhubung penjualan tanah Bayan Mutiara pada tahun 2010 yang dijalankan secara tender terbuka dengan harga RM240 kaki persegi atau harga penjualan keseluruhan berjumlah RM1.07 bilion. Di antara penipuan yang dikeluarkan oleh Pengerusi UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman dan Ahli Parlimen Kota Belud, Datuk Abdul Rahman Datuk Dahlan ialah dengan mengatakan bahawa tiada tender terbuka; harga penjualan dijual kepada pemaju swasta adalah 50% lebih rendah daripada harga pasaran iaitu RM420 kaki persegi; dan Kerajaan Negeri Pulau Pinang telah memandang rendah kepada rakyat tempatan dengan melantik HDB Singapura sebagai pakar perunding untuk projek perumahan mampu milik Kerajaan Negeri di Batu Kawan.

Apabila Kerajaan Negeri membuat keputusan untuk menjual tanah Bayan Mutiara seluas 102.3 ekar (67.5 ekar tanah dan 35 ekar tanah tebusguna melalui tambak laut) melalui tender terbuka pada tahun 2010, satu harga rizab sebanyak RM200 kaki persegi telah ditetapkan. Harga rizab sebanyak RM200 kaki persegi adalah tinggi telah ditetapkan oleh Kerajaan Negeri pada 7 April 2010 sungguhpun Jabatan Penilaian Perkhidmatan Harta, Kementerian Kewangan pada 5 November 2009 menganggarkan harga penilaian adalah sebanyak RM65 kaki persegi. Apabila tender terbuka yang dijalankan ditutup pada 31.12.2010, keputusan berani Kerajaan Negeri dibuktikan tepat dan benar apabila harga tender terbuka yang paling tinggi adalah sebanyak RM240 kaki persegi atau RM1.07 bilion.

Saya kecewa apabila harga anggaran penilaian sebanyak RM65 kaki persegi yang disediakan oleh Jabatan Penilaian Harga yang dikeluarkan Kementerian Kewangan tidak dilaporkan oleh media English dan Melayu. Sehingga sekarang, UMNO dan Abdul Rahman masih tidak menyahut cabaran saya untuk membeli 102.3 ekar tanah dengan harga RM420 jika itu adalah harga pasaran yang dituntut oleh UMNO. UMNO perlu masukkan duit ke dalam mulut mereka dengan membayar RM420 kaki persegi. Sekiranya UMNO atau kroni-kroni mereka membeli pada harga RM420 kaki persegi, Kerajaan Negeri boleh mendapat tambahan RM800 juta atau RM1.87 bilion berbanding RM1.07 bilion untuk RM240 kaki persegi.

Tuduhan UMNO bahawa penjualan tidak dilakukan secara tender terbuka, saya bersedia untuk berundur daripada arena politik sekiranya UMNO dapat membuktikan sedemikian. Fakta adalah fakta di mana ia tidak boleh diubah dengan pembohongan. Tender terbuka tanah Bayan Mutiara telah diiklankan di dalam akhbar pada tahun 2010.

Jika Datuk Zainal Abidin Osman dan Datuk Abdul Rahman gagal membuktikan bahawa tiada tender terbuka dijalankan, adakah mereka berani menerima cabaran saya untuk berundur dari arena politik? 2 pemimpin UMNO harus menerima cabaran ini untuk membuktikan bahawa tiada kempen fitnah secara sistematik untuk melemahkan dan sabotaj dasar tender terbuka Kerajaan Negeri dan program perumahan mampu milik.

Kualiti dan Penyampaian adalah penting untuk perumahan mampu milik: Surat sokongan dari arkitek terkemuka Raja Datuk Kamarul Baharin Ahmad Shah.

RM500 juta yang diperolehi daripada keuntungan penjualan tanah Bayan Mutiara digunakan untuk perumahan mampu milik di tanah besar dan pulau. Projek pertama di Batu Kawan yang terdiri daripada 12, 000 unit di atas tanah 200 ekar yang akan dibina dalam tempoh 10 tahun. Untuk memastikan bahawa perumahan mampu milik yang berkualiti dapat dibekalkan kepada golongan miskin, Kerajaan Negeri telah memutuskan untuk melantik yang paling baik dan bukannya meniru yang paling baik. Atas sebab itulah, HDB Singapura yang diakui umum dapat membekalkan rumah mampu milik di Asia, kalau bukan di seluruh dunia telah dipilih.

HDB Singapura telah dipilih berikutan kepakaran dalam reka bentuk, perancangan, pelaksanaan dan pengurusan. HDB Singapura tidak terlibat dalam bangunan atau pembinaan. Tender untuk bangunan dan pembinaan akan dijalankan pada akhir tahun ini. Atas sebab itu, Kerajaan Negeri kesal dengan tindakan UMNO yang cuba memainkan isu perkauman dalam perkara ini dengan menyoal mengapa rakyat tempatan tidak boleh melakukan kerja tersebut sebaliknya kita memilih Singapura. Memainkan sentimen anti- Singapura adalah bukan sahaja provokasi perkauman tetapi juga double- standards kerana apabila Singapura datang ke Iskandar, Johor tiada masalah tetapi tidak di Pulau Pinang. Taktik ekstremis sedemikian oleh UMNO tidak berkesan di Pulau Pinang kerana rakyat Pulau Pinang menyokong usaha ikhlas Kerajaan Pakatan Rakyat untuk menyediakan rumah mampu milik terbaik untuk golongan miskin di Malaysia. Sudah sampai masanya golongan miskin tidak hidup di dalam kotak tetapi dengan bermaruah. Setiap rakyat Pulau Pinang seharusnya tinggal di dalam rumah dan bukannya di dalam kotak. Setiap rakyat Pulau Pinang termasuk golongan miskin berhak untuk mendapatkan rumah impian mereka. Dan Kerajaan Negeri Pulau Pinang berhasrat untuk berkongsi impian rumah kediaman dengan mereka.

Kami gembira mendapat sokongan daripada salah seorang arkitek terkemuka di Malaysia, Raja Dato Kamarul Bahrin Ahmad Shah. Raja Dato Kamarul dalam surat sokongan kepada saya yang telah diterima semalam menyokong dan bersetuju dengan keputusan Pulau Pinang melantik HDB Singapura sebagai pakar perunding kerana mereka mempunyai trek rekod yang tebaik dalam pembinaan rumah mampu milik (lihat lampiran surat) Kualiti dan Penyampaian adalah penting untuk perumahan mampu milik.