Tuesday, August 1, 2017

GOLONGAN WAJIB SIMPAN EMAS


Kategori orang yang wajib simpan emas seperti di bawah:

1. Tak Boleh Kawal Nafsu Belanja

Orang yang macam ni wajib beli emas supaya nafsu suka belanja dapat dikawal. Apa kata nafsu belanja barang tak berfaedah tukar kepada nafsu beli emas .

2. Untung Niaga Lesap Tanpa Sedar

Untuk elak untung berniaga lesap tak tahu di mana dibelanjakan, selamatkannya dengan beli emas. Emas boleh digunakan semula sebagai pusingan modal perniagaan kelak.

3. Simpanan Di bank Selalu Bocor

Niat asal nak menyimpan, tapi sukar nak lupakan simpanan. Tukar kaedah simpanan dengan simpan emas. Emas elak duit dari bocor. Awal bulan dah asingkan RM200 untuk simpanan. Tak sampai setengah bulan dah tinggal RM20. Sadis kan?

4. Simpanan Jangka Panjang

Simpanan jangka panjang lebih baik simpan emas. Duit dalam jangka panjang menyusut nilai, tapi emas tetap kekal bernilai. Sekurang-kurangnya boleh tambat mata wang kita tu. Ingat Tun Mahathir je boleh tambat mata wang. Kita pun boleh kan. Nak best lagi tambat selama 20 tahun.

5. Tiada Aset Lain

Tak mampu nak beli aset yang besar seperti rumah dan tanah. Simpan emas dulu, kemudian tukar jadi aset yang lebih besar. Emas boleh dibeli serendah 0.5 gram saja tak perlu modal yang besar.



No comments:

Post a Comment