EBOOK TERBARU IRFAN KHAIRI

Wednesday, March 29, 2017

MENGAPA TAK SIMPAN EMAS ?

Kadar Tukaran Ringgit Malaysia Hari Ini US$1 = RM3.45. Ringgit Jatuh Bawa Banyak Kebaikan (Pelancongan, Cukai, Gaji, Eksport Bonus Naik)
Sebelum itu, mari kita semak ironi apa yang berlaku hari ini.
Hari ini, dilihat pelabur dan pedagang matawang mula tidak berminat lalu menjual ringgit Malaysia.
Ya…betul Berita Semasa setuju, dengan keadaan kadar eksport negara yang sudah mulai perlahan, Ini situasi yang baik untuk kadar Ringgit Malaysia berada pada paras yang rendah seketika bagi menjadikan pasaran eksport kita kembali kompetitif dan mampu merangsang ekonomi melalui industri pelancongan dengan kehadiran ramai pelancong asing dengan syaratnya tidak terus rendah dan jatuh nilai Ringgit Malaysia kita.
Hanya bersandarkan kepada nilai Ringgit yang rendah untuk meningkatkan nilai eksport tidak baik untuk kemampanan ekonomi negara.
Yang menjadi masalahnya, apabila harga barang terus melambung tinggi. Ekonomi Jepun sedang meleset ketika ini, yang pastinya memberikan kesan besar kepada banyak negara termasuk Malaysia, dek kerana Jepun merupakan kuasa besar Ekonomi ketiga terbesar dunia.
Hakikatnya duit Malaysia semakin mengecil. Jikalau anda bandingkan antara Ringgit Malaysia dengan Baht.
RM1 = 9.58 baht
Jikalau anda pergi di Golok contohnya, mahu makan Nasi Goreng Pattaya, mereka akan caj anda dengan 50 baht. Ini bermakna anda perlu bayar tambahan RM5.20, ekstra 2 kupang untuk makan Nasii Goreng Pattaya di sana.
Bagaimana pula dengan nilai wang kita dengan US? Kuwait? Euro?
1994 – $1 sing dollar = RM1
2004 – $1 sing dollar = RM2.2
2014 – $1 sing dollar = RM2.57
2024 – ???
Sumber: Berita Semasa.

PENJELASAN:

Anda tentu faham akan semua fakta yang dikemukakan di atas. Saya pasti anda akan terima fakta ini. Nilai emas tetap tidak terjejas walau apa pun yang berlaku ke atas Ringgit Malaysia.
Kedudukannya tetap utuh dan teguh kerana emas anti-inflasi ...

MENGAPA TAK MULA SIMPAN EMAS ?



SILA KUNJUNGI:   KEDAI EMAS RUHAN

No comments:

Post a Comment